KONFLIKT PSYCHOLOGICZNY JAKO PRZYCZYNA CHOROBYW poniedziałek 4 października 2010 r. odbył się interaktywny wykład, którego tematem był KONFLIKT PSYCHOLOGICZNY JAKO PRZYCZYNA CHOROBY. Autorka – Maria Wyczałek-Piątkowska wprowadziła słuchaczy w ten rozległy temat, prezentując nowe spojrzenie na chorobę i dolegliwości (symptomy) fizyczne. Wykład powstał w oparciu o Totalną biologię żywych organizmów, która stanowi syntezę, stworzoną przez dr. Claude’a Sabbah, na podstawach wypracowanych w ramach Germańskiej nowej medycyny i wielu innych badań. Potocznie postrzegamy chorobę jako problem, zło, z którym trzeba walczyć. Totalna biologia żywych organizmów proponuje potraktować chorobę i rozmaite reakcje ciała (symptomy fizyczne) jako dobroczynny proces dostarczania informacji, który pozwala organizmowi przeżyć, gdyż pokazuje na zewnątrz to, czego nie jesteśmy świadomi. Informuje o procesach toczących się głęboko w naszym wnętrzu. Ta nowa świadomość może być naszym wewnętrznym uzdrowicielem. Znajomość praw biologicznych, rządzących funkcjonowaniem żywych organizmów, pomaga rozumieć, czym jest zdrowie i współdziałać świadomie w procesie samouzdrawiania organizmu bądź w procesie leczenia, jeśli jest on rzeczywiście konieczny. Wykład miał na celu zainteresowanie słuchaczy takim ujęciem tematu zdrowia i zainspirowanie ich do poszukiwań nowej świadomości w postrzeganiu zdrowia i choroby. Maria Wyczałek-Piątkowska jest magistrem polonistyki, trenerką rozwoju osobistego. Została dyplomowaną terapeutką w zakresie terapii systemowej rodzin wg Berta Hellingera. W tej dziedzinie przeszła dwustopniowe szkolenie prowadzone przez Marię Senftleben-Gudrich z udziałem doświadczonych terapeutów niemieckich oraz kurs mistrzowski u Berta Hellingera. Nadal doskonali się w szkole Gerharda Walpera oraz na innych warsztatach i seminariach. Ponadto jest praktykiem i masterem NLP, praktykiem transformacyjnej pracy z oddechem. Ukończyła także Trening Szczytowych Stanów Świadomości oraz trzystopniowy kurs Totalnej Biologii. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy pedagogiczno-edukacyjnej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. |